Regionální inovační strategie
Regionální inovační strategie
Regionální inovační strategie MSK definuje priority, cíle a opatření pro podporu inovací v Moravskoslezském regionu. Cílem je podpořit ekonomický růst, zvýšit konkurenceschopnost regionu a posílit jeho rozvoj.
Regionální inovační strategie MSK 2021–2027 tvoří přílohu k „#hrajemskrajem – Strategii rozvoje Moravskoslezského kraje 2019–2027“ (SRK MSK).
Současně čerpá ze Strategického plánu rozvoje města Ostravy na období 2017–2023 (FAJNOVA) a reflektuje priority z aktualizované verze FAJNOVA pro období 2024+.
Tématické
priority
Proces formulování krajských domén specializace vychází ze znalostí v oblastech:
a) aplikačních trhů
b) technologií
c) vývojových trendů
V závislosti na těchto faktorech, v souladu se specializací univerzit a ekonomiky
v Moravskoslezském kraji a při zohlednění současných megatrendů byly identifikovány oblasti chytré specializace.
Regionální
inovační
ekosystém MSK
Regionální inovační ekosystém Moravskoslezského kraje (IE MSK) je soubor vzájemně propojených aktérů, kteří spolupracují na podpoře a rozvoji inovací
v tomto regionu.
Mezi jeho aktéry patří například firmy, výzkumné i vzdělávací organizace, veřejné instituce, političtí představitelé, investoři, pracovníci kreativních průmyslů a studenti.
Moravskoslezský kraj se může pyšnit silnou průmyslovou tradicí, která se promítá do technické kreativity a inovací. Region nabízí velké množství technicky kvalifikovaných odborníků, což z něj činí atraktivní místo pro podnikání i investice. Přítomnost významných technologických firem a rozvíjející se inovační infrastruktura přispívají k dynamice regionu, stejně jako univerzity a rostoucí kapacity vědy a výzkumu.
Ze strategických cílů Moravskoslezského kraje, ale i Statutárního města Ostrava vyplývají společné priority:
Zaměření na atraktivnější vzdělávání a posilování marketingu VŠ s důrazem na mezinárodní spolupráci v oblasti výzkumu a inovací. Cílem je přilákat špičkové odborníky, kvalitní investice a podporovat návrat zkušených odborníků zpět do regionu. Klíčová je také podpora podnikavosti, rozvoj startupů a zlepšení spolupráce mezi firmami, výzkumnými institucemi a veřejným sektorem. Zároveň se klade důraz na zlepšení image regionu, budování jeho značky a posílení sounáležitosti mladých talentů s krajem. Vše se zaměřuje na efektivní propagaci Ostravy jako atraktivního místa pro práci a podnikání.