6. Vytvořit a posílit reputaci MS kraje jako dynamického inovačního regionu
Vytvořit a posílit reputaci MS kraje jako dynamického inovačního regionu
Způsob měření: vytvořit brand inovačního ekosystému MSK a měřit míru znalosti značky
Cíle: (i) vytvořit brand a zahájit cílenou marketingovou komunikaci (2025), dále kvantifikovat cílové povědomí o značce v roce 2030.
Dílčí aktivity vedoucí k naplnění: cílená marketingová komunikace MSIC a vybraných part-nerů, eventy MSIC a partnerů organizované pod značkou RIS MSK, propagace služeb a pro-gramů MSIC a dalších aktérů ekosystému, aktivní koordinace spolupráce s vybranými partnery
Role MSIC: (i) koordinátor spolupráce, (ii) realizátor cílené komunikační strategie, (iii) brand builder a manager
MarKom Inovačního ekosystému Moravskoslezského kraje
Cílem této aktivity je posílit komunikaci a marketing inovačního systému Moravskoslezského kraje směrem dovnitř i vně tohoto regionu včetně zahraničí, a to nastavením místního modelu řízení marketingových a komunikačních aktivit, vydefinováním sdílené vize a společných ambicí. Tohoto cíle bude dosaženo přípravou marketingové a komunikační strategie a marketingového plánu inovačního ekosystému kraje a jeho realizací.
Potřeba posilovat marketing a komunikaci inovačního ekosystému Moravskoslezského kraje se prolíná napříč krajskými strategickými dokumenty. Jedná se například o Strategii rozvoje Moravskoslezského kraje 2019–2027, ve které je uvedena potřeba zlepšit image MSK, a to mj. s ohledem na lákání aktivních lidí, talentů a pracovní síly do regionu, a potřeba posílit marketing a zapojení regionálních partnerů v souvislosti s atraktivitou vysokých škol v kraji a se strategickým cílem zvyšování podílu obyvatel kraje s vysokoškolským vzděláním.
Pro realizaci potřebných aktivit a naplnění tohoto cíle je rovněž budována pracovní skupina, která se skládá ze zástupců marketingových odborníků či vedoucích komunikačních oddělení aktérů MS kraje. Tento silný tým bude společně pracovat na zlepšení image regionu a posílení reputace MSK jakožto ideálního místa pro podnikání, inovace či výzkum.
Pro tyto cíle byla vytvořena Marketingová a komunikační strategie inovačního ekosystému Moravskoslezského kraje na období 2024-2027, ke stažení ZDE.